هواداران امین زندگانی

این وبلاگ جدیدترین عکس ها،فیلم ها و اخبار مربوط به آقای امین زندگانی رو در اختیار بازدیدکنندگان می گذارد.

هواداران امین زندگانی

این وبلاگ جدیدترین عکس ها،فیلم ها و اخبار مربوط به آقای امین زندگانی رو در اختیار بازدیدکنندگان می گذارد.

از سینما تا سلامت

نمی دونم این مصاحبه رو خوندین یا نه ولی خودمو موظف دونستم که رو وب بذارم: 

 

امین زندگانی بیش از یک دهه است که حضور جدی را در سینما و تلویزیون تجربه می کند. حضور زندگانی در فیلم ملک سلیمان که یک تولید عظیم در سینمای ایران است، بخشی از توانایی او را در بازیگری نشان داده است...

 

با امین زندگانی که به زودی فیلم «راه بهشت» با بازی او، نسرین مقانلو، رضا رویگری، افسانه ناصری، الهام حمیدی به روی پرده می?رود. با او درباره بهداشت شخصی، نوع تغدیه و راه های سالم بودن گفت وگویی انجام داده ایم.

▪ برای سلامت و آمادگی جسمانی در طول روز چه برنامه هایی دارید؟

 

برنامه خاصی ندارم. ۲ سالی است که به خاطر گرفتاری هایم کمی بی نظم عمل می کنم زیرا حضور در فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی، امکان برنامه ریزی را به من نمی دهد. اغلب لوازم ورزشی از قبیل کیسه بوکس، وسایل بدنسازی و... را در منزل دارم. در نظر بگیرید سرویس فیلمبرداری ساعت ۵ صبح دنبالم می آید و آخر شب هم خسته برمی گردم دیگر فرصتی برای ورزش کردن ندارم.

 

▪ بازیگران هالیوودی معمولا برنامه تغذیه ای دارند. آیا در کشور ما بازیگران از این نوع برنامه های تغذیه ای استفاده می کنند؟

 

معمولا برای برنامه ریزی غذایی و حفظ رژیم های تغذیه ای ترجیح می دهم غذا نخورم! (با خنده). متاسفانه هنگامی که سر صحنه فیلمبرداری هستیم، مجبوریم خودمان را با برنامه غذایی گروه هماهنگ کنیم که معمولا غذا چرب، پرکالری و سرخ کردنی است و کیفیت غذا ها هم مربوط می شود به هزینه ای که تهیه کننده برای غذا در نظر گرفته است. بارها دیده شده که در برخی از گروه ها برای صرفه جویی در مخارج از غذاهای ارزان بدون کیفیت استفاده می شود.

 

 

▪ این غذا نخوردن باعث کاهش توان بدنی شما نمی شود؟

طبیعی است که در توان بازیگر تاثیر می گذارد اما چاره ای نیست.

 

 

▪ مواقعی که سرکار نیستید، چه برنامه غذایی را دنبال می کنید؟

به استفاده از مکمل های غذایی اعتقاد دارم و روزانه از مولتی ویتامین های مختلف استفاده می کنم. تصور خودم این است که این ویتامین ها جبران بخشی از تغدیه ناکافی حین حضور در سر فیلم ها را جبران می کند.

 

 

▪ یکی از مهم ترین ابزار کار بازیگران چهره شان است. تغذیه خوب چقدر می تواند چهره یک بازیگر را شاداب نگه دارد؟

تغذیه خوب خیلی مهم است اما فرصت چندانی برای تفکیک استفاده از سبزی های مختلف نداریم. بازیگران خارجی هالیوودی حین حضور سر فیلم ها، منو های متفاوت غذایی در اختیار دارند. حتی در زندگی شخصی آشپز و متخصص تغذیه دارند.

 

 

▪ شما برای غذا پختن در منزل چه برنامه ای دارید؟

با مادرم زندگی می کنم و ایشان غذا می پزند. برای پختن غذاهای مخصوص باید از آشپز حرفه ای استفاده کرد. به هرحال مادرم غذاهایی را می پزد که نسبت به طبخ آنها تبحر دارد. اگر قرار باشد خود من به این نوع کارها برسم، وقتی برای کارکردن برایم باقی نمی ماند.

 

 

▪ آیا تابه حال با متخصص تغذیه هم مشورت کرده اید؟

چند سال پیش زمانی که مجال و فرصت بیشتری داشتم با متخصص تغذیه مشورت هایی انجام می دادم اما راستش جواب چندانی نگرفتم.

 

 

▪ رعایت چه مسایلی، بدن و چهره بازیگر را آماده و با نشاط نگه می دارد؟

در وهله اول، خواب مناسب عامل مهم و تعیین کننده?ای است و حتی المقدور تلاش می کنم این عامل را که انجامش تا حدی زیادی در اختیار خودم است با دقت انجام بدهم. البته باید به نکته ای اشاره کنم که در برخی از مناسبت ها و حضور در جشنواره ها و دیدن دوستان بارها پیش آمده که در مدت زمان یک شبانه روز حتی یکی، دو ساعت هم نخوابیده ام. تغذیه مناسب هم عامل مهم دیگر است و عدم استرس هم بسیار مهم است که خوشبختانه ما همه این ۳ مورد را داریم و در اغلب کارهایی که حضور پیدا می کنیم با انواع و اقسام استرس ها روبرو هستیم.

 

 

▪ سیگار کشیدن چقدر روی سلامت یک بازیگر اثر می گذارد؟

تاثیر مخرب زیادی دارد.

 

 

▪ آیا سیگار کشیدن عمر دوران بازیگری یک بازیگر را کوتاه نمی کند؟

نمی دانم. به نظر من خداوند عالم برای هر انسانی یک مدت عمر مشخصی را مقدر کرده است! کشیدن سیگار بیشتر یک کار شخصی است و نمی توان چندان درباره آن قضاوتی کرد. سیگار کشیدن تا آنجایی که مزاحم دیگران نباشد، قابل تحمل است.

 

 

▪ برای بازی در فیلم ملک سلیمان که صحنه های جنگ و نبرد و اسب سواری داشت برای آمادگی جسمانی تان چه برنامه هایی را دنبال کردید؟

برای بازیگران فیلم یک باشگاه آمادگی جسمانی طراحی شده بود، روزانه حدود ۷ ساعت اسب سواری می کردیم و منی که از اسب می ترسیدم در حال حاضر این رشته ورزشی یکی از آسان ترین و بهترین کارهایی است که انجام می دهم.

 

 

سلامت: در عصر حاضر میان وعده های سنتی و سالم قدیمی مانند کاهو و سکنجبین، نان، پنیر و سبزی و... به فراموشی سپرده شده و ذرت و چیپس جایگزین آنها شده است شما برای میان وعده ها چه انتخابی دارید؟

به بستنی علاقه خاصی دارم و اصولا موقعی که تنها هستم کمتر رغبتی به خوردن تنقلات دارم. زمانی که در منزل یا در کنار دوستان هستم، تنقلات را زیاد مصرف می کنم و بیشتر مواقع خوردنم منحصر به سه وعده غذایی می شود. هر زمانی که احساس کنم با افزایش وزن روبرو هستم، معمولا صبحانه را کم حجم تر می خورم اما از خوردن شام نمی توانم به هیچ وجه صرف نظر کنم.

 

 

▪ معمولا برای تست سلامت چند وقت یکبار به دکتر می روید؟

راستش در کل عمرم تا به حال یکبار برای کنترل سلامت نزد پزشک رفتم.

 

 

▪ برای گرفتن فشارخون و سایر موارد هم به پزشک مراجعه می کنید؟

یکبار دو، سه سال قبل برای تست فشار و چربی خون مراجعه کردم.

 

 

▪ چه توصیه برای خوانندگان هفته نامه «سلامت» دارید؟

سخت است توصیه ای داشته باشم. در تهران هوای پاکی برای تنفس کردن نداریم. آب و هوای خوب هم که سال هاست در تهران کمیاب شده است. به علت درگیری های زندگی روزمره، اغلب شهروندان تهرانی تغذیه خوب و مناسبی ندارند و بیشتر مردم خیلی سریع و سر پایی غذاهای سریع تهیه می کنند و می خورند و دوباره به سر کارشان برمی گردند. به علت شلوغی و ازدحام از آرامش فکری و ذهنی هم خبری نیست. به همین دلیل نمی دانم با وجود این معضلات باید چه توصیه ای برای خوانندگان «سلامت» داشته باشم.

 

 

▪ می توانید پیشنهاد بدهید برای سلامتشان از تهران کوچ کنند؟

پیشنهاد بدی نیست. باید از کوچک ترین فرصت و تعطیلی استفاده کنیم و از تهران شلوغ و پر از دود خارج شویم و به طبیعت پناه ببریم.

 

 

 

   احمد محمد اسماعیلی

نظرات 12 + ارسال نظر
مرمر دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 10:32 ب.ظ http://delaaraamam.blogfa.com

سلام یاسی/خیلی بی معرفتی/من صبح تاشب اینجام ولی تواصلاوبم نمیای

نگارین دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 10:50 ب.ظ

الهی من بمیرم بیا خودم واست قضای خاص درست میکنم چرا مامان بیفته تو زحمت؟

نگارین دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 10:59 ب.ظ

وای خاک عالم نگاه غذا ی بالایی رو چجور نوشتم!!

مرمر دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 11:27 ب.ظ

نگارین سلام عزیزم توکجایی؟نبودی چرا؟اخخخ جون نگارین جونم اومده

سارا دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 11:28 ب.ظ

مرسی یاسی.خیلی وقت بودمصاحبه نخونده بودم.آقاچه به خودش میرسه.وای ساعت5میره شب میاد؟اووووف .خداصبربده.بچه هاکامنت یه دوست قدیمی تووبلاگ ماخوندید؟گفت دی وی دی ستاره نقره ای اومده امین وامیدتوش هستن.

مرمر دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 11:34 ب.ظ

سلام ساراجونم/اره دوست منم گرفته ولی میگه خیلی کم توش هست.

نگارین سه‌شنبه 7 شهریور 1391 ساعت 12:24 ق.ظ

سلام مرمر جون ! حقیقتش دارم میتلاشم کمتر بیام آخه میترسم عادت کنم تو ایام مدارس درس نخونم!!
الهی بمیرم نصف شب خسته کوفته میای خونه مامانتم که غذای خاص به قول خودت درست نمیکنه آخه ه ه ه این چه زندگیه واسه خودت درست کردی؟هاااان؟

صبا سه‌شنبه 7 شهریور 1391 ساعت 12:46 ق.ظ

سلااااام بچه ها
یاسی جون مرررررررسی
خیلی باحال بود
چه عجب بچه ها پیداتون شد؟ خونه امین خوش گذشت؟!
من و ساراجون میخوام یه دربسی بگیریم بریم عروسی
نگارین جون غصه نخور زن که بیاد تو خونه اول از همه به شکم اهل خونه میرسه

نگارین سه‌شنبه 7 شهریور 1391 ساعت 12:56 ق.ظ

زن واسه چیشه؟پیرش میکنه!خودم میرم واسش غذا میپزم!صبا به جان خودم خودش اصرارمیکنه بیا واسم درست کن!

یاسی سه‌شنبه 7 شهریور 1391 ساعت 06:07 ب.ظ

نگارین پس قیمه بپز چون قیمه خیلی دوست داره!!!!

نگارین سه‌شنبه 7 شهریور 1391 ساعت 08:31 ب.ظ

الهییی قیمه دوست داره ؟؟خودش گفته؟ای وا من که بلد نیستم آخه ..عیبی نداره بخاطرشم شده یاد میگیرم اصلا مشکلی نیست

آهرین!!!!!آهرین!!!!!

سارا پنج‌شنبه 9 شهریور 1391 ساعت 01:06 ق.ظ

بازهیچکس نیست؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد